داشتن یک نام تجاری (برند) قوی برای موفقیت کسب و کار یک ابزار ضروری برای شناخته شدن، متمایز شدن و تداوم یک شرکت است. به طور ساده بگوییم که برند شرکت، تصویر و احساسات شما را به مشتریانتان انتقال میدهد. در واقع برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، خدمات و محصولات یک شرکت را درک و تجزیه میکنند. برخی از برندها بسیار شناخته شده و قابل مشاهده در سراسر جهان هستند؛ در حالیکه برخی دیگر از برندها مبهمتر هستند و توسط جامعه به خوبی شناخته شده نیستند. به طور کلی روشهای بسیار زیادی وجود دارد که بتوانید برند خود در جهان بشناسانید و افراد با آن ارتباط برقرار کنند.
تبلیغات میان متنی
شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. تبلیغات گوگلبرای موتورهای جست و جو و همچنین سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید.
تبلیغات میان متنی
در افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتبار برند یا راهاندازی یک برند جدید، وبسایت شرکت یک نقش تمام و کمال را در برندسازی شرکت شما ایفا میکند. از این رو طراحی وبسایت بخش مهمی از برندسازی اینترنتی است؛ به این دلیل که طراحی وبسایت به شما کمک میکند رفتارهای مصرف کنندگان را زیر نظر بگیرید، در مشتری ایجاد اعتماد کنید. از طرفی داشتن یک وبسایت تعاملی بسیار مهم و ضروری است و به عنوان یک بخش جدانشدنی از هویت برند، بازاریابی آنلاین، بازار یابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی، نقش مهمی در موفقیت تجارت شما دارد.
اگر میخواهید وبسایت کسب و کار شما موفق شود، طراحی وبسایت خیره کننده کافی نیست. طراحی سایت باید هویت برند شما را منعکس کند. وبسایت شما مهمترین مکان برای نمایش برند شماست؛ از آنجا که مکانی است که مشتریان بالقوه شما برای یافتن شما به آن مراجعه میکنند؛ به این دلیل که میخواهند بیشتر در مورد کاری که انجام میدهید، محصولات و خدمات ارائه شده و شیوههای شما در تجارت بدانند. هنگامی که وبسایتی را ایجاد میکنید، باید مطمئن شوید که رنگها، متنها، تصاویر، هدایت بری (navigation) و هر چیز دیگر به منظور نمایش بهینه از برند شما طراحی شده است. اندیشیدن در مورد هویت برند به عنوان مجموعهای از ارزشها و ایدههایی است که میخواهید افراد با شرکت شما ارتباط برقرار کنند. طراحی میتواند کمک کند که بتوانید این ایدهها را برای عموم به نمایش بگذارید. برای مثال گوگل از یک طرح مینیمالیستی استفاده میکند که به سادگی و به شکل تصویری از برند خود پشتیبانی میکند.
بنابراین وبسایت شما مهممترین مؤلفه حضور آنلاین شماست، از این رو وبسایت باید با هویت نام تجاری شما هماهنگ باشد. در ادامه چند نکته مفید برای ایجاد وبسایتی را بیان میکنیم که منحصر به فردی کسب و کار شما را نشان دهد و نشان دهنده برند شما باشد.
عواملی که میتواند در طراحی وبسایت به عنوان ابزار برندسازی مورد استفاده قرار گیرند
- رنگ و فونت : اولین مرحله در برندسازی شرکت شما به صورت آنلاین، انتخاب درست طرح رنگ است. رنگ یک ابزار قدرتمندی است که احساسات را در افراد ایجاد میکند و رنگ مورد استفاده برای وبسایت تعیین میکند که چگونه شما توسط مشتریان دیده میشوید. بنابراین مطمئن شوید فونتها و رنگها بر روی سایت شما برند شما را تکمیل میکنند. در مورد اینکه چگونه اپل از رنگ سفید برای انتقال پاکیزگی استفاده میکند فکر کنید و یا به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مرتبط با باغبانی است برای حس آرامش از رنگهای سبز یا گلهای رنگی روشن استفاده کنید و آنها را با یک فونت ساده و واضح ترکیب کنید. از سوی دیگر اگر لوازم شنا میفروشید رنگها و فونتهای وبسایت خود را طوری انتخاب کنید که نشان دهنده محصولات شما باشد.
- محتوای وبسایت: محتوای وبسایت، شانس شما برای صحبت کردن مستقیم با مشتریانتان است. کیفیت و نوع محتوای سایت، بخش مهمی از چگونگی آنچه که برند شما میرساند را بازی میکند. شما میخواهید نشان دهید که چگونه برند شما با سبک زندگی مخاطبان هدفتان و با نحوه پاسخگویی به نیازهای آنان مرتبط است. بنابراین اگر میخواهید برند شما پر ابهت و قابل توجه باشد و نیز منعکس کننده احساسی خاص باشد، باید محتوای با کیفیت برای نشان دادن آن ایجاد کنید. بازدیدکنندگان سایت خود را به سوی خود بکشید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات و مطالب ارزشمندی را به آنان ارائه میکنید که ارزش آن را دارد که در آینده دوباره به وبسایت شما برگردند. بنابراین وبسایت خود را با تصاویر خیره کننده، اطلاعات ارزشمند و جذاب، و هر مورد ابتکاری و معتبر متناسب با بازار خود بروزرسانی کنید.
- طراحی و طرحبندی (Layout) کلی: طراحی کلی و طرحبندی به چگونگی ارتباط برقرار کردن کاربران با وبسایت کمک میکند. در واقع طرحبندی، پایه هر طراحی سایت است. یک طرحبندی خوب، کاربر وبسایت را در طول طراحی سایت هدایت میکند و به او میگوید کدام قسمتهای سایت دارای اهمیت بیشتری است. بنابراین طرحبندی خلاقانه و عمده در دراز مدت میتواند باعث بهبود تجربه کاربری از طراحی سایت شود.
- طراحی لوگو: هنگامی که برندهایی مانند کوکا کولا، مرسدس، مک دونالد و . را میشونید میتوانید به طور اتوماتیک تصویر لوگوهای آنان را در ذهن خود بکشید. اکثر برندهای مهم، اسامی کوتاه و مختصری دارند که با خلاقیت و ابتکار طراحان به گونهای منحصر به فرد خلق شده اند. برخی از این برندها، ترکیب اختصاری از حروف اول نام کامل شرکت یا مالکان و مؤسسان اولیه آن هستند. لازم به ذکر است که لوگو، برند شما و هویت تجاری شما نمیباشد، طراحی لوگو (مشخص کننده تجارت در ساده ترین شکل با استفاده از نماد یا آی)، طراحی برند یا برندسازی (درک احساسی از تصویر یک شرکت به صورت کلی) و طراحی هویت تجاری (قسمت های بصری که بخشی از برند کلی را شکل می دهد) همگی دارای نقشهای متفاوتی میباشند که در کنار هم تصویری از تجارت و محصولات را ارئه میدهد. از این رو لوگوی قوی بخش مهمی از استراتژی برندسازی شماست. لازم است که لوگو مترادف بصری نام شرکت شما باشد، بنابراین مطمئن شوید که برای آن یک مکان برجسته در وبسایت خود قرار دادهاید و لوگو در همه صفحات نمایش داده شود.
- استفاده از Call to Action : این واژه مشتریان را هدایت میکند تا چگونه با وبسایت شما ارتباط برقرار کنند و اقدامات مورد نظر شما را تکمیل کنند. شما باید پیامهای متنی بزرگ و واضح برای مثال «مشاهده کاتالوگ ما»، «دانلود کن» یا «وارد شو تا برنده شوی» را ایجاد کنید. هنگامی که کاربران درک کردند که چگوه باید با سایت شما تعامل کنند، آنها تجربه تمام و کمالی از برند شما را بدست خواهند آورد. بنابراین در هنگام ایجاد وبسایت، در مورد call to action به عنوان یک عنصر ضروری در تجربه کاربر فکر کنید. برای اینکه توجه افراد را به سمت call to action ببرید، یک فضای خالی را در اطراف بگذارید و آن را با متنهای دیگر شلوغ نکنید تا با رنگهایی بر روی call to action تآکید کنید و بدین صورت بازدیدکنندگان آن را از دست ندهند.
- اپلیکیشنها و ویجتها : اپلیکیشن و ویجتهای بسیاری وجود دارند که میتوانید به وبسایت خود اضافه کنید تا تجربه کاربری افزایش یابد، اما در این خصوص کیفیت مهم است نه کمیت. اپلیکیشنهایی را انتخاب کنید که با بازار هدف شما و لحن برند شما متناسب باشد. برای مثال، یک ویجت کامنت فیسبوک میتواند برای یک وبسایت فروشگاهی متناسب باشد اما برای یک شرکت حقوقی نه. و یا یک تقویم رویداد برای یک وبسایت باشگاهی مناسب است اما آیا یک دندانپزشک هم به آن نیاز دارد؟
- استفاده از نوآوری: بسیاری از ویژگی های جدید و نوآورانه ای وجود دارد که شرکت ها قادر به استفاده از آنها در طراحی کلی وب سایت خود می باشند. بسته به ادراک مورد نظر از برند خود، ممکن است بخواهید از جدیدترین ویژگیهای طراحی در طرح های خود استفاده کنید یا با عناصر طراحی کلاسیک کنار بیایید.
به طور کلی یک طراحی وبسایت عالی و کاربر پسند، میتواند در هویت سازی و نمایش برند شما تأثیر بسزایی داشته باشد. همچنین تا آنجا که امکان دارد قابلیت دیده شدن برند خود را افزایش دهید. از وبسایت خود برای ساختن برتری برند شرکت خود و برای تحقق بخشیدن جهت داشتن یک برند قوی استفاده کنید. کارشناسان وب24 آماده هستند تا شما را در زمینه طراحی سایت حرفه ای و برندسازی اینترنتی راهنمایی کنند.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی و را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی